11 august 2014

O lume uitată

Scrisoare deschisă către bunici:

          Dragi bunici,
Anii au trecut. Eu cresc, voi îmbătrâniţi. Eu sper, voi încetaţi să speraţi. Eu visez. Voi nu o mai faceţi.
Staţi singuri într-o locuinţă veche, mult prea liniştită. Tânjiţi după gălăgia şi zâmbetele cu care vă împodobeam casa odinioară. Aţi vrea să mai auziţi măcar o dată strigătul meu. Aţi vrea să vă mai cer ajutorul. Dar toate astea nu se mai întâmplă. Ne vedem rar. Îmi amintiţi de fiecare dată că îmi duceţi dorul. Vă simţiţi inutili. Sunteţi bolnavi şi nici medicamentele nu vă mai ajută. Mâinile vă tremură când îmi ciupiţi uşor obrajii. Părul cărunt vă schimbă pe zi ce trece, de parcă adună în el toată energia voastră.
Voi nu ştiţi asta, dar am şi astăzi tabloul cu voi pus pe noptieră. Mângâi adesea poza voastră şi vă simt mai aproape. Şi mie îmi e dor de voi. Însemnaţi foarte mult pentru mine. Bunico, încă păstrez pe rafturile bibliotecii cartea de bucate despre care îmi promiteai în copilărie că-mi va fi utilă, cum i-a fost şi mamei. Iar tu, bunicule, să ştii că încă plantez flori, aşa cum făceam împreună în fiecare primăvară. Bunico, iubesc ridurile tale pentru că îmi arată de câte ori mi-ai zâmbit şi de câte ori ţi-ai făcut griji pentru mine. Bunicule, iubesc la fel de mult cântecele tale la pian.
Nu v-am uitat. Aş face timpul să stea în loc dacă aşa mi-aţi putea fi alături mereu. Dar timpul trece şi meritaţi să ştiţi că vă iubesc. Reuşesc uneori să mă pun în locul vostru. Fără bani, fără sănătate, fără compania celor dragi, ce motive aţi mai avea să zâmbiţi? Dacă măcar pentru o clipă fotografia cu mine vă mai face să zâmbiţi din când în când, eu mă declar fericită.
   Cu drag, nepoata voastră.

   Din păcate, dacă cei bătrâni suferă de diferite boli, ei bine, şi noi suferim de uitare.În această scrisoare fictivă vreau să subliniez faptul că bunicii(ai mei, ai tăi sau ai altcuiva) nu trebuie uitaţi. Ei sunt persoanele de la care avem cele mai multe lucruri de învăţat. Ei reprezintă o mare de înţelepciune. Ei sunt cei ce slăbesc fizic pentru a deveni cu adevărat puternici din punct de vedere spiritual.


Citatul zilei: Dacă cei bătrâni suferă de diferite boli,  noi suferim de uitare.

2 comentarii: